Aktualności Media o Nas

interia.pl |Powrót Syreny. Poznaliśmy nowe fakty

W zeszłym miesiącu informowaliśmy, że FSO sprzedała prawa do marki Syrena. Nowym właścicielem jest biznesmen i projektant przemysłowy z Toronto – Arkadiusz Kamiński.

/

Z inicjatywy Kamińskiego powstała w kanadzie firma AK Motor International Corporation. Celem przedsiębiorstwa jest wskrzeszenie legendarnej polskiej marki. Czy są na to realne szanse?W rozmowie z „Dziennik.pl” właściciel firmy zdradził, że założenie własnej firmy motoryzacyjnej rozważał od 2000 roku. W 2008 przyjaciel podsunął mu pomysł przejęcia praw do jednej z „wygasłych” marek. Wybór – ze względu na wspomnienia z dzieciństwa (rodzice Arkadiusza Kamińskiego wyemigrowali z nim do Kanady, gdy ten miał 8 lat) – padł na Syrenę.

Nowy właściciel Syreny marzy o stworzeniu globalnej marki i nadanie jej większego „ponadregionalnego” wydźwięku. Jednoznacznie podkreśla, że produkcja nowego modelu musi odbywać się w Polsce.

Firma opracowała już projekt pierwszej współczesnej Syreny. Auto, które wymiarami wpisuje się w popularny segment B, otrzymało nazwę Meluzyna. Jak na razie gotowy jest projekt karoserii, który stanowić ma bazę do kolejnych prac konstrukcyjnych.

Przed firmą stoi jednak trudne zadanie – musi znaleźć dostawcę podstawowych podzespołów – płyty podłogowej i jednostek napędowych. Na przeszkodzie stoją też kwestie finansowe – Kamiński pozostaje jednak dobrej myśli. W rozmowie z „Dziennik.pl” oświadczył, że firma „prowadzi rozmowy z potencjalnymi partnerami finansowymi spoza Polski”, którzy rozważają możliwość zainwestowania w projekt.Plany AK Motor International Corporation są bardzo ambitne. Właściciel na każdym kroku podkreśla, że – w przeciwieństwie do większości niewielkich wytwórców – model biznesowy zakłada stworzenie auta dla masowego odbiorcy. Nowe Syreny nie będą więc pojazdami pokroju Leoparda czy Wiessmanna – auto utrafić ma w gusta klientów decydujących się do tej pory na popularne samochody uznanych marek. Zadanie jest niezwykle trudne, zaletami nowych Syren mają być jednak stylistyka retro, właściwości jezdne i korzystny stosunek ceny do jakości.

Jak myślicie, czy biznesmenowi z Toronto uda się dopiąć swego i tchnąć drugie życie w legendarną polską markę?

Related posts

goniec.pl | Syrena w wersji kabriolet

piwnica.co.uk | Syrena Meluzyna Kabri – śmiałe plany kanadyjskiego producenta

bankier.pl | Czy nowa Syrena podbije serca polskich kierowców