31 października 2013 roku, firma AK Motor International Corporation ogłosiła, że integralną częścią reaktywacji marki będzie jej powrót do motorsportu. Syrena Meluzyna R jest więc spełnieniem obietnicy, jaką złożyliśmy na początku tworzenia firmy. Można powiedzieć, że jest to pierwszy jeżdżący, całkowicie nowy samochód Syrena, od czasu kiedy to 30 lat temu ostatnie auto zjechało z linii produkcyjnej.
Syrena Meluzyna R jest w pełni funkcjonalnym autem, zbudowanym we współpracy z firmą Proto Cars z Nysy, z ekipą profesjonalistów, mających wieloletnie doświadczenie w budowaniu aut wyścigowych i rajdowych. Każdy pojazd jest budowany ręcznie na ramie rurowej ze stali, z możliwością realizacji specjalnych, indywidualnych zamówień na życzenie kierowcy. Zewnętrzne panele pojazdu są wykonane z materiałów kompozytowych i są przykręcane do ramy przestrzennej, co zapewnia naprawdę lekką konstrukcję. Auto przystosowane jest do różnych systemów napędowych, jakie oferują producenci.
Debiut Syreny Meluzyny R miał miejsce w grudniu 2015 roku, gdzie zaprezentowana została w jeździe pokazowej podczas 53. Rajdu Barbórki Warszawskiej, na ul. Karowej w Warszawie, prowadzone przez Mistrza Wyścigów Górskich Pawła Dytkę.
Już dziś umożliwiamy kierowcom wyścigowym składanie zamówień na Syrenę Meluzynę R . Zamówienia i zapytania ofertowe prosimy składać pod adresem mailowym: info@newsyrena.com, info@nowasyrena.pl lub sprzedaz@nowasyrena.pl, sales@newsyrena.com
Specyfikacja techniczna Syreny Meluzyny R (w mm):
Rozstaw Osi – 2508
Rozstaw kół – przód – 1529
Rozstaw kół – tył – 1529
Długość – 4037
Szerokość – 1821
Wysokość – 1439
Prześwit pod samochodem – 120
Opony – Pirelli 225/650-18TLVA RE7
Struktura rurowa stalowa
Różne 4 cylindrowe, 4-suwowy,
Napęd na 4 koła,
Turboładowanie,
Ponad 400 KM